Der blev afholdt generalforsamling d. 6/6-21 med 24 deltagende husstande.
Dagsorden for mødet var som følgende:
1. Valg af dirigent
her bliver Jacob valgt.
2. Formandens beretning
Vi har i bestyrelsen oplevet mandefald og der bliver brug for nye medlemmer, hvorfor der håbes på tilslutning senere på mødet.
Corona har sat en stopper for det meste i 2020.
Bestyrelsen er blevet overdraget og tegnes nu af Katja og Troels. Dette har taget ualmindeligt lang tid.
Der har ikke været de store nye beslutninger på bestyrelsesniveau. Mestendels grundet Corona. Endnu en opfordring til at melde sig som kandidat til bestyrelsen, således denne bliver fuldtallig.
3. Fremlæggelse af regnskab
Katja gennemgår regnskab, hvor det der gøres opmærksom på at der er store beløb af indestående midler på kontoen og at vi igen har et stort overskud for driften.
Vi betaler negative renter og derfor blev kontingent fremrykket, det anbefales ikke at have så stort indestående.
4. Vedtagelse af budget
Vedligeholdelsesposten nedsættes fra 30.000 kr. til 20.000 kr. det som følge af kig på seneste års vedligeholdelse gifter og oplysninger om prisleje for snerydning og saltning.
Der gøres opmærksom på at der hensættes 10.000 kr. pr. År til vejfond, hvorfor dette ikke hører under vedligehold.
Der er afsat 7.500 kr. til etablering af grønne områder. Plus tidligere 6.000 kr. fra engangsbetaling.
5. Grundejerforeningen Tulshøj
Beretning fra Jesper:
Der er brug for vedligehold af flere områder, herunder bro, træer, legeplads. Der er ikke afsat til dette i budget for Tulshøj og derfor er der vedtaget at hver grundejerforening, skal bidrage med en egenbetaling.
6. Behandling af indkomne forslag
1. Forslag fra haveudvalget gennemgået af Vibeke og Dennis.
Der stilles spm omkring servitutter for plantning af træer, vanding, brandvej og vandforsyning. Disse emner er endnu ikke undersøgt og vil være en del af forestående undersøgelse.
Afstemning fordeler sig således
a) Der skal arbejdes videre med planen, 15. Vedtaget.
b) Der skal arbejdes videre med dele af planen, 7.
c) Der skal ikke arbejdes videre med planen, 1.
2. Skur og flagstang.
Afstemning korrigeres til: Skal vi gå videre med undersøgelse omkring skur, flagstang.
Der stilles spørgsmål til forsikring, tilladelse, pris, beliggenhed, hvad skal der i skuret og størrelse.
Afstemning fordeler sig således:
Skal vi gå videre med undersøgelse om opførelse af skur
a) ja, 2 stemmer.
b) nej, resten imod. Vedtaget.
Skal vi gå videre med undersøgelse omkring køb af flagstang?
a) ja, 4.
b) Resten imod. Vedtaget
3. Vedtægtsændring vedrørende indestående
a)Ja, Alle. Vedtaget.
b) Nej, ingen.
4. Betaling af fællesudgift fra Tulshøj
a)Ja, Alle. Vedtaget
b) Nej, ingen.
5. Rettigheder til facebook
a) Ja, 4.
b) Nej, resten. Vedtaget.
Det oplyses, at formålet med gruppen er at alle skal være administratorer og det vil blive opdateret.
Der snakkes ligeledes om at det vil være rart, at få opdateringer fra bestyrelsen på FB.
6. Sociale arrangementer, skal der afsættes beløb til sociale arrangementer.
a) ja, 10
b) Nej, 14. Vedtaget
7. Spm om beløbsstørrelse udgår som følge af afgørelse forslag 6.
8. Skal vejfest 2021 have engangsbetaling?
a) Ja, 8.
b) nej, 13. Vedtaget
9. Forslag 9 omkring kontingentnedsættelse udgår, som følge af vedtægtsændring forslag 3.
7. Valg af bestyrelse
Claus, Elin og JaCob stiller op til bestyrelsen. Da der kun er brug for 2 nye medlemmer og der bliver derfor valg på blok mellem de nyopstillede og medlemmerne på valg. Deltagende i valgrunde er derfor Katja, Majken, Elin, Claus og Jacob.
Stemmerne fordeler sig således.
Katja, 22
Jacob, 20
Claus, 19
Majken, 13
Elin, 8.
Efterfølgende besættes bestyrelsesposterne som følger
Troels, Formand
Katja, Bestyrelsesmedlem
Jesper, Bestyrelsesmedlem
Jacob, Bestyrelsesmedlem
Jeppe, Bestyrelsesmedlem
Claus, Suppleant
Majken, Suppleant
8. Valg af revisor og revisorsuppleant
Revisor, Søren
Revisorsuppleant, Elin.
Eventuelt